Tvorba Copilot agentů s Microsoft 365 Copilot

10.01.2025

Věděli jste, že si můžete vytvořit a nastavit vlastního specialistu pro úkoly, které děláte? Téma AI agentů a asistentů určitě hýbe světem AI novinek. I já bych se v krátkosti chtěla podívat na to, jak na tom jsou agenti ve službě Microsoft 365 Copilot, kde nám mohou pomoci a jak si je vytvořit.

Microsoft 365 Business Chat (zkráceně Copilot BizChat)

Ještě, než se dostanu k agentům, tak bych v krátkosti vysvětlila, co je M365 Business Chat. Je součástí služby Microsoft 365 Copilot a jedná se zjednodušeně řečeno o chatovací aplikaci, která využívá pro zodpovídání dotazů, promptů a úkolů umělou inteligenci a konkrétně velké jazykové modely.

Pomáhá s dohledáváním informací z e-mailu, online schůzek, souborů a dalších zdrojů, se kterými každý den pracujete v prostředí Microsoft 365.

Já osobně používám Copilot BizChat ze všech nástrojů Microsoft, ve kterých je Copilot integrován nejvíce. Každý den mi pomáhá s opravou gramatiky, parafrázováním, zpracováním konkrétního obsahu pro prezentace zaměřené např. na novinky a změny v aplikacích Microsoft, přípravou pozvánek pro školení nebo také porovnáváním souborů, dohledáváním změn ve dvou či více verzích nebo výukou, řešením specifických a obtížných úkolů a celou řadou činností.

Copilot BizChat je pro nás v kontextu Copilot agentů důležitý, protože nově umožňuje vytvářet tzv. agenty, a to velmi jednoduchým způsobem, podobně, jako je to možné např. v GPT Builderu pro tvorbu vlastních GPTs.


Co jsou Copilot agenti?

Copilot agenta si představte jako vašeho juniorního kolegu, kterému zadáte úkol a o on jej na základě dohledávání informací ze souborových úložišť organizace, dokumentů, tabulek, komunikace, rešerše, konzultacemi s kolegy zpracuje dle vašeho zadání a pokynů. Což sebou nese i určité riziko nenaplnění očekávání zadavatele, protože pokud neřekneme juniorovi, jaké zdroje má používat, jaké kroky má udělat nebo s jakými kolegy se má poradit, nejspíše nám nedodá to, co jsme požadovali.

Copilot agent je jako virtuální specialista, který je nastavený a vytrénovaný na vykovávání konkrétní činnosti, úkolu nebo celého business procesu. Na rozdíl od Microsoft 365 Copilot Chatu jsou agenti více přizpůsobiví, můžete je napojit na konkrétní rozsah zdroje dat a mají rozšířené vlastnosti a funkce.


Kde a s čím mohou pomoci?

  • Vyhledávání informací ze směrnic organizace
  • Vytváření specifického obsahu z konkrétního zdroje informací
  • Zákaznická podpora
  • Zodpovídání dotazů na helpdesku
  • Autonomní plánování schůzek
  • Schvalování


Jak si agenta vytvořit?

Pokud máte zakoupenou a přidělenou licenci Microsoft 365 Copilot, můžete jednoduše vytvořit agenta v M365 Copilot Chatu, který naleznete na portále m365.cloud.microsoft (dříve office.com) nebo v aplikaci Teams. 

Poté je potřeba nastavit:

  • Název agenta např. Průvodce směrnicemi
  • Popis např. Copilot zodpovídající dotazy z interních směrnic
  • Pokyny např. zodpovídej všechny otázky týkající se připojeného zdroje informací a interních směrnic, pokud nebudeš znát odpověď nebo informaci nedohledáš řekni, že nevíš, poskytuj pouze informace ze směrnic, použij formální a přátelský tón...).


Do sekce pokynů je potřeba velmi detailně popsat, jaká je funkce agenta, jaké dotazy a výzvy např. vykonává či zodpovídá, jakým tónem, pro jakou skupinu lidí plní svou funkci a další. 


Nastavení agentů nabízí mnoho možností. Protože je tato funkce nová, doporučuji si s ní nejdříve pohrát. Začněte tím, že nastavíte agenta na jednoduchý úkol, například vyhledávání. Testujte jeho výstupy a postupně přemýšlejte o dalších oblastech a úkolech, které byste mu mohli svěřit.


Užitečné zdroje informací:

learn.microsoft.com

Vytvořte si webové stránky zdarma!